donderdag, juni 02, 2005

Verhuizen

Nou ze zijn gisteren met het inpakken met 4 personen begonnen en vandaag hebben ze het met 3 personen gedaan. Wat een hoop troep hebben wij zeg. Moet je eens in de schuur in de kasten kijken, wat daar allemaal niet uit komt vallen. Je denkt steeds dat je het misschien nog ooooit eens nodig hebt en dus blijft het nog jaaaaaaaaaaaaaaaaaren in de kast liggen, totdat je moet verhuizen. Tja, en dan moet je keuzes maken hè. Deze bloempot wel of deze vaas niet, en welke snoertjes wel en welke werken daar toch niet en die stekkertjes dan, en wat te bedenken van alle potjes met schroeven, die moeten stuk voor stuk ingepakt worden. Je schaamt je haast dat je zoveel schroefjes hebt.
Verder nemen ze weinig pauze, drinken ze amper en pakken ze alles in, zonder nadenken. Dat is denk ik ook de enige manier om dit werk te kunnen doen, gewoon een stuk papier pakken en een doos en maar rollen en . Op een gegeven moment zei ik tegen een: "Wat doe jij met mijn schoen"? Zegt hij maar daar staat zeevracht op. Maar dat was op het schoenenrekje in de bijkeuken en hij was ook al begonnen aan de schoenen. Dus daar was ik op tijd bij anders had ik het 6 weken op mijn Adidas slippers moeten doen. Een andere keer zag ik iemand een pot met zand inpakken. Na mijn vraag waarom hij dat deed, was zijn antwoord, ja maar ik moet alles inpakken en dat zal ik dan ook doen.
Ik ben gisteren ook nog even wat lampen met kleine fittingen met de hoogste wattage gaan kopen, want die zijn niet verkrijgbaar in de US. En aangezien ze daar maar voor de helft branden, hoeven we ze ook niet te dimmen. Dus die zijn ook ingepakt. Ik zal morgen nog even wat foto's van het huis gaan maken want morgen komt de container en gaan ze laden.
De kinderen vinden het wel grappig geloof ik. Ze hangen, zodra ze van school zijn, om de verhuizers heen. Ze mochten het karton en bubbeltjesplastic mee vouwen en hoe ze met de grote plakbandrol moesten plakken hadden ze gisteren al aan de kinderen uitgelegd. Ze zijn erg aardig voor de kinderen.
Gisteren hebben de kinderen nog een Hepatitus B prik gehad, en vandaag is Maaike nog naar het wrattenspreekuur gegaan (vrijwillig). Daarna zijn ze nog bij vriendjes gaan zwemmen en kwam ik pas om 18.15 uur thuis en moest ik nog koken met het restant wat ik heb. Dat werd dus pasta.
En ons huis is afgelopen maandag verhuurd voor 2 jaar aan Amerikanen, inclusief de kasten van de kinderen, de wasmachine, de droger, de koelkast en diepvriezer. Deze personen hebben natuurlijk precies hetzelfde probleem, we laten ook de lampen hangen. Ze hebben 2 kinderen; een jongetje van 3,5 en een meisje van 8 maanden, dus de zandbak en het speeltoestel zullen ook gebruikt gaan worden. We zijn er helemaal blij mee.

Labels: , , ,