vrijdag, juli 21, 2006

Jury Service

Toen ik van de week de post uit de brievenbus haalde, was ik behoorlijk verbaasd. Daarin lag een brief van de ‘Superior Court of California’.
Het eerste dat bij me opkwam was: "een boete" (erg hoor, maar ik verwacht er twee). Toen ik Edwin vroeg of ik het goed had gelezen bleek inderdaad dat ik opgeroepen werd om in een jury te zitten. En wel van 14 tot en met 18 augustus. Ik kan 24 uur van te voren bellen of via internet kijken naar welke plek ik moet.
Getsie, daar heb ik helemaal geen zin in! In een jury zitten is iets waar je niet zomaar onderuit kan. En dit valt ook in een tijd dat wij graag nog even een weekje weg willen.
Waarschijnlijk word ik toch afgewezen want ik ben geen US Citizen.
Maar ik vraag me toch af hoe ze aan mijn adres komen, want alle officiële instanties weten toch dat ik een Legal Alien ben.
Phone home.......

2 Comments:

At zaterdag, juli 22, 2006 11:48:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Als je hier even leest: http://www.verenigdestaten.info/usablogs/hilde/ dan zul je zien dat het nog erger kan. Hilde zit in dezelfde situatie als jij met het verschil dat zij de Belgische nationaliteit heeft. En zij is in korte tijd al 2 keer opgeroepen. Vorige week dus voor de tweede keer en ook haar komt het niet goed. Maar iedereen zegt inderdaad dat ze niet op hoeft te komen dagen.

Bedankt overigens voor je mailtje.

 
At dinsdag, juli 25, 2006 11:00:00 a.m., Blogger kastelke said...

Jij bent toch nog volop Engels aan 't leren? Dus zal het onmogelijk zijn om zo'n proces te kunnen volgen. ;-))
(ach, je zal geen smoes moeten verzinnen, denk ik, net als Hilde zal jij ook niet moeten gaan)

 

Een reactie posten

<< Home