zaterdag, december 06, 2008

Sinterklaas

Hoewel wij hier geen sinterklaas vieren, -want de kinderen weten hoe die vork in de steel zit-, was er toch even een kort Sinterklaas sfeertje in huis.
Wat wilde nou het geval; Sinterklaas liet afgelopen dinsdag een pakje bezorgen via de post, en op de buitenkant van dit pak stond niets anders dan dat het een "gift" was, geen afzender, niets van dat al. 
Dus toen ik het postpapier eraf haalde zag ik dat het een, in sinterklaaspapier, ingepakt cadeautje was. Er zat een klein gedicht geplakt, bovenop een groter gedicht, en ging als volgt;

Van Sint voor familie de Boer,
Graag openen met zijn allen,
En niet deze voorwaarde verknallen,
Want jullie weten: ook hier in San Jose lig ik op de loer.


Nou toen durfde ik het verder ook niet meer te openen en heb het pakje in de openhaard gelegd. 
Die openhaard gebruiken wij hier niet want ik ben bang als ik die aan steek dat het hele huis in de hens vliegt. Gordijntje dicht en de kinderen zagen er niets van.
Vrijdagochtend even vlug wat chocolade munten gekocht want de kinderen wisten wel dat het Pakjesavond in Nederland was. Het Sinterklaas journaal werd hier namelijk iedere avond gekeken op de PC. 
Vrijdagmiddag heb ik samen met de kinderen pepernoten gebakken, en toen kwam weer de vraag of ze echt geen cadeautjes kregen. Nee natuurlijk niet, we gaan hier Kerst vieren. Toen ze even niet keken heb ik het openhaardgordijn geopend en het snoep en wat pepernoten gestrooid. Het koste toch nog wat opdrachten van Edwin en mij voordat ze in die kamer het licht aan gingen doen en ze het eindelijk zagen. Dikke pret natuurlijk.
Na het lezen van het hele gedicht, wat een kompleet A4-tje was, konden we het uitpakken. 
Het was een spel "Ik hou van Holland". Hartstikke leuk, we hebben het meteen opgezet en gespeeld.
Dank je wel Sint en Piet!

Labels: , , ,

4 Comments:

At zondag, december 07, 2008 2:11:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Hier in Bretagne kennen ze de Sint ook niet maar wij vieren het nog steeds ieder jaar ondanks dat de kinderen al groot zijn. Hier is het met de kerst dat men elkaar kado's geeft. Een voor velen onbekend gegeven is dat de Fransen maar een kerstdag kennen en de tweede gewoon aan het werk zijn.

 
At maandag, december 08, 2008 5:34:00 a.m., Blogger ziekteverloop Marjan said...

Wat ontzettend leuk van Sinterklaas! Ik hoop zo dat we jullie nog een keer kunnen opzoeken! Wanneer ben je deze zomer ook alweer in Nederland? (zeker precies als wij in CA zijn... :( )

 
At zondag, december 14, 2008 3:15:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Wat lief van Sinterklaas dat hij jullie iet vergeten is.

 
At dinsdag, december 16, 2008 4:09:00 p.m., Blogger ziekteverloop Marjan said...

Verrassing!! Bij deze krijg je het stokje aangereikt. Geen idee waar ik het over heb? Er reist een virtueel stokje door blogland en die geef ik nu aan jou. Misschien heb je erover gelezen op andere blogs. Wel, nu ben jij aan de beurt!!! Show us your bag... Veel plezier.

 

Een reactie posten

<< Home