dinsdag, juli 26, 2005

Weer terug

Mijn vader ligt dus in het ziekenhuis voor een open-hartoperatie en daarom heb ik een ticket terug geboekt op woensdag 27 juli.
Mijn vader heeft nu de mogelijkheid aangeboden gekregen om deel te nemen aan het Syntax-onderzoek. Dit is een dotterbehandeling, maar het nieuwe hieraan is dat de stent (het buisje) die in de ader wordt ingebracht, vooraf behandeld is met een geneesmiddel.
Hij heeft hiervoor toestemming gegeven, maar dat wil nog niet zeggen dat ze dat bij hem ook gaan doen. Er mogen maar 1.500 patiënten in maximaal 90 ziekenhuizen, verspreid over Europa en Noord-Amerika, aan dit onderzoek meedoen.
Een onafhankelijke computer zal de patienten toewijzen. Ik hoop maar dat hij hiervoor uitgekozen wordt want de behandeling is veel minder zwaar en hij zou dan al vrijdag na de behandeling uit het ziekenhuis mogen.
Eigenlijk heeft hij al lang genoeg in dat ziekenhuis liggen niksen :-)
Hoe dan ook, vrijdag weten we alles zeker. Ik heb begrepen dat het niet zo'n geweldig zomerweer is in Nederland. Ik zal mijn jas ook maar meenemen.
Hier is het nog steeds mooi weer, 30°-35°C, alleen zonder de ons bekende luchtvochtigheid. 's-Avonds koelt het af naar 20°C. Prima weer om bij te slapen.

Ik heb me de laatste dagen vooral bezig gehouden met het beplakken van de keukenkastjes met plakfolie. Dat is hier heel normaal. Iedere nieuwe eigenaar van een huis doet dat.
Ik wist niet meer zo goed hoe dat het makkelijkste kon, maar inmiddels ben ik er aardig bedreven in geworden.
Ik ben hierdoor onze goede, mooie, rechte, witte planken van de Hollandse keukens erg gaan waarderen, met goed lopende lades en sluitende kastjes. Ach ja, beplakt zien deze er nog best aardig uit.

Gisteravond zaten Edwin en ik buiten koffie te drinken, zie ik ineens een wasbeer de tuin inlopen.
Dat is best schrikken zo'n beest. Hij heeft nl. een donkere streep over zijn ogen lopen (alsof hij een zonnebril op heeft) en dat ziet er niet echt vriendelijk uit.
We waren er al voor gewaarschuwd omdat we kattenvoer hebben staan voor een buitenkat die van de eigenaar van dit huis is. Deze kat komt hier alleen maar eten en is dan weer weg. Ik zie hem verder nooit (gezellig joh).
Edwin probeerde de wasbeer een paar keer weg te jagen maar toen Edwin weer naar mij kwam lopen stak dat beest gewoon zijn kop om de hoek van het huis om te kijken of de kust al veilig was.
Uiteindelijk hebben we hem het voer maar op laten eten. Het zag er best grappig uit. Met zijn voorpoten tilt hij het eten uit de bakjes en brengt dat naar zijn bek. Hij steekt zijn kop niet in de bakjes zoals een hond of kat dat doet. Ondertussen bleef hij ons ook nog in de gaten houden. Brutaal zijn die beesten!
Verder vliegen er in onze tuin ook kolibri's en andere vreemde vogels rond waarvan ik de namen nog niet ken. Maar daar komen we ook nog wel achter.

Labels: , , ,