maandag, september 11, 2006

9/11

Vandaag is het precies 5 jaar geleden sinds "Nine-eleven", dus dat Amerika via de Twin Towers werd aangevallen. Het was de hele dag op de radio en waarschijnlijk ook op de televisie te zien. Wat mij vandaag vooral opviel was dat er veel meer Amerikaanse vlaggen hingen aan de huizen.
Op school hebben ze met z'n allen, weliswaar in de klas maar met de deuren open, gezamenlijk een lied gezongen.
De tekst was vorige week al een keer geoefend, en bij Maaike in de klas lagen er briefjes op de bureautjes met de tekst erop.
Ik was al aan de overkant van de straat maar door die open deuren hoorde ik het natuurlijk wel.
Ze zongen:

We are the kids, we are the kids, we are the kids of America! (2x)
And we're proud to be Americans, where at least we can be free.
And, we won't forget the men who died to give that right to me,
And we'll gladly stand up next to you and defend her still today,
For there is no doubt, we love this land, God bless the U.S.A.!


Ik vind het goed dat ze er even bij stil staan, maar het koste me toch wel heel veel voorzichtige uitleg vorige week, waaròm die stoute, boze, mensen dat allemaal gedaan hadden met die vliegtuigen.
Tja waarom...?

2 Comments:

At donderdag, september 14, 2006 5:38:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Nou dat valt gewoon niet uit te leggen. Als je het als volwassene al niet snapt, hoe moet een kind het dan nog snappen?

 
At vrijdag, september 15, 2006 3:18:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Hier heb ik ook uitleg moeten geven aan onze kindjes. Toch best moeilijk om op al hun vragen te antwoorden en ze tegelijkertijd niet bang te maken...

Groetjes,

 

Een reactie posten

<< Home