vrijdag, december 01, 2006

Sinterklaas is toch eerst?


Vorige week donderdag was het Thanksgiving. Wij hebben dat dit jaar gevierd bij Rita, samen met nog een paar Nederlandse gezinnen. Het was een potluck diner wat betekent dat iedereen een onderdeel van het diner klaar maakt en Rita de kalkoen.
De dag erna barste de kerstgekte hier weer uit. Alleen dit jaar ook bij mijn gezin.
Edwin en de kinderen willen met alle geweld de kerstboom opgezet hebben, maar ik vond het nog te vroeg. Het was nog geeneens december en de Sint is ook nog niet geweest.
Maar goed, onze kinderen geloven niet meer. Hoewel ze wel hun schoen gezet hebben, en ze kijken iedere dag naar het Sinterklaas journaal, want dat is toch wel spannend. Zal het nog goed komen met dat boek en die gekleurde pieten? En krijgen ze dan wel of geen cadeautje? En dan gaan we onze chocoladeletter opeten die Opa had meegenomen. Maar verder is het niet spannend, want hij bestaat toch niet, toch?
Onze toneelclub was benaderd door de WAV, of die wederom een Sinterklaas en pieten kon leveren. Dat wilde we wel en dit jaar ben ik ook een van de pieten. A.s. zaterdag hebben we een Sinterklaasfeest voor 65 kinderen in een zaaltje in Sunnyvale. De WAV is een communicatiekanaal via Yahoo groups voor Nederlandstalige mensen die in Silicon Valley wonen. Activiteiten kunnen worden georganiseerd door en voor leden van de groep.

Maar goed, hier in huis wilde de kinderen dus de boom opzetten. Dat hebben ze afgelopen weekend gedaan, maar ik vertikte het om hem al te versieren. Dus brandt de boom iedere avond balloos, met de lampjes er al in.
Als je hier in onze straat rondrijdt dan zijn er al heel veel huizen versierd hoor. Ik denk dat we dit weekend ook maar de ballen in de boom zullen gaan hangen. Is toch wel gezellig, je schoen zetten onder de kerstboom.

3 Comments:

At zondag, december 03, 2006 2:13:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Ik ben bang dat dat bij ons ook gaat gebeuren. Sinterklaas vieren onder de kerstboom. De afgelopen dagen echt te veel activiteiten gehad om aan de surprises te kunnen werken en manlief blijkt volgende week met 5 dec te moeten reizen. Wij 'verplaatsen' sinterklaas nu maar naar de kerst.

 
At maandag, december 04, 2006 10:33:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Zo is het maar net. Ik voelde me ook 'schuldig' t.o.v. de Sint, maar die lichtjes zijn zo verleidelijk gezellig... en de Sint is niet vergeten, zie afgelopen zondag op mijn site. Hoe verging het je als Piet?

 
At vrijdag, december 08, 2006 9:44:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Toch leuk om te zien hoe la die nederlands vast houden aan gewoontes als sinterklaas...
Ik ben je blog even aan het bij lezen.
Groetjes Petra

 

Een reactie posten

<< Home