vrijdag, september 07, 2007

Bliksembezoek Nederland

Vorig week ben ik voor een kort weekje naar Nederland gevlogen. Ik kwam op zondag aan. Rechtstreeks vanuit het vliegtuig reed ik naar Enkhuizen waar een familiedag was.We moesten een puzzeltocht door Enkhuizen lopen en hierdoor bleef ik natuurlijk wel wakker.
's-Avonds geslapen in Zwolle. De volgende dag naar Velp, dinsdag door naar Eindhoven. Waar ik de rest van de week bij mijn vader en Ger bleef.
Het eigenlijke doel van mijn bezoek aan Nederland was de verkoop van ons huis. Ja, deze keer is het echt verkocht. Vrijdag zette ik mijn handtekening en sindsdien zijn wij "homeless".
Wat heb ik in die paar dagen gedaan?
  • Aardig wat kopjes koffie en thee en glaasjes wijn gedronken;
  • Uit eten geweest, zowel 's-middags als '-avonds. En dan broodje tartaar en kroket, carpaccio en filet American gegeten;
  • Zowat alle bestanden per ongeluk van de PC gewist bij mijn vader en Ger;
  • Gewinkeld bij o.a. de Hema en het Kruidvat;
  • Veel geld betaald aan parkeren;
    Vrijdagavond ging ik naar Zeist, waar de neefjes en nicht hun slaapkamer hadden opgeruimd zodat ik daar mocht slapen. Ouders ook weer blij.
    Na al deze Hollandse gezelligheid vertrok ik zaterdagochtend weer naar San Francisco. Maaike, Bas en Edwin haalden mij op. Gek hoor, nooit gedacht dat ik in het buitenland mijn thuis kan hebben, maar toch is dat zo. Gewoon waar onze spullen staan en mijn gezin is, en dat kan blijkbaar overal zijn.
  • Labels: ,

    8 Comments:

    At zaterdag, september 08, 2007 10:34:00 p.m., Blogger @ndrea said...

    Grappig is dat, he? Ik had dat zelfde gevoel toen ik in juni een weekje in mijn eentje in Nederland was. Gezellig, vertrouwd, maar niet meer mijn 'thuis'. Zodra ik landde, dacht ik: Lekker, eindelijk weer thuis. Palmbomen, blauwe lucht, ruime straten, ons eigen (huur)huis. Zit er dan ook nog niet echt naar uit te kijken om volgend jaar weer hiervandaan te gaan...

     
    At zondag, september 09, 2007 2:19:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

    Precies zo ervaarde ik het ook, leuk om weer even in Nederland te kijken, maar thuis is toch echt waar man en kids zijn!

     
    At dinsdag, september 11, 2007 3:15:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

    Ik zou ook overal kunnen wonen. Zolang man en kinderen er maar bij zijn.
    Leuk zo'n weekje NL.

     
    At woensdag, september 12, 2007 11:52:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

    Gefeleiciteerd met de verkoop van jullie huis.
    Thuis is inderdaad waar je hart is. Bij mijn gezin dus. Ik kan overal leven want elke bakker bakt brood nietwaar? Hoewel ik nu hier in Dubai toch wel erg moet wennen hoor.

     
    At donderdag, september 13, 2007 1:00:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

    Ben je blog even uit het oog verloren Saskia... maar heb weer een stukje bijgelezen...

    Wij hebben ons huis nog steeds in Belgie en eerlijk gezegd heb ik het er moeilijk mee om het te verkopen. Wij verhuren het op dit moment... Ik denk dat ik het huis zie als een zekerheid dat we ooit terug zullen keren, maar ook als een belegging.

    Ik vind het wel fantastisch dat je de stap hebt gezet!

    Groetjes,

     
    At zaterdag, september 15, 2007 2:24:00 a.m., Blogger Unknown said...

    bedacht me net dat ik nieuw wasmiddel nodig had en dacht aan jou.... ik was ook even op bliksembezoek in het zuiden van Holland en hoorde dat jij aan dezelfde tafel bij Annet heb gezeten... leuk he? dat heb je niet in san jose.....
    ik geniet met je mee met je mooie verhalen en probeer hier ook al het een en ander aan goede amerikaanse gebruiken te introduceren,
    liefs Caroline

     
    At zaterdag, september 22, 2007 7:52:00 p.m., Blogger Dizzymisslizzy said...

    En via via kom ik op jouw site terecht (ik ken Andrea). Heerlijk zo'n weekje Nederland met kroketten en filet americain. Dat zijn ook altijd de dingen die ik het eerste wil eten. En kaas natuurlijk! En hoe leuk een weekje Nederland kan zijn, ik ben ook altijd blij als ik weer naar huis kan hoor, dus ik snap je wel.

     
    At dinsdag, oktober 02, 2007 10:52:00 a.m., Blogger @nn said...

    Hey Saskia, wij zullen waarschijnlijk ook ons huis verkopen in Belgie. De huurders die er nu inzitten die zouder eruit gaan en we hebben geen zin in andere huurders zoeken. De dollarkoers staat ideaal dus ik denk dat we er ook maar voor gaan. We zijn hier nu bijna drie jaar en het zal nog wel even duren eer we teruggaan, 'als' we ooit teruggaan want dat ligt voor ons toch wel niet in het vooruitzicht. Ik had nooit gedacht dat ik na enkele jaren hier het uiteindelijk zo makkelijk zou hebben om die beslissing te nemen. Voor mij betekend dit ook niet dat we nooit meer terug zouden kunnen gaan, dan kopen we toch gelijk een ander huis, nieuw en beter.

     

    Een reactie posten

    << Home