maandag, november 12, 2007

If

Maaike danst bij Sterling dance theatre. Deze dansschool heeft een keer per jaar een uitvoering met kostuums in een echt theater met 600 zitplaatsen.
Dit jaar heette de voorstelling "If". Ze volgde al een aantal weken extra danslessen voor de voorstelling en de uitvoering was afgelopen zondag.
We werden zaterdag vanaf 9 uur verwacht in het Santa Clara Convention Center. De hele dag zou in het teken staan van de technische rehearsal. Ik had me opgegeven als vrijwilliger, en wij moesten zorgen dat de kinderen allemaal hun haren in een strakke knot hadden zitten, make-up op hadden, dat ze de goede pakjes aan hadden, niet buiten het theater kwamen, af en toe wat drinken en eten en meer van dat soort dingen.
Maaike trad op met de opening- en sluitingsdans, een hiphop-, een jazz- en een tap- nummer
De belichting van alle groepen werd ingesteld en van alle 23 dansen werden professionele foto's gemaakt. Alle dansen werden voor de laatste keer nog eens geoefend. Ik was verbaasd wat een geregel dat nog is en hoeveel logistiek daar bij komt kijken. Tussendoor eten naar binnen werken en uiteindelijk waren we om 22.00 uur thuis. Het was net alsof ik meedeed in de televisieserie van "Fame", alleen dan zonder slobsokken, maar wel met badjassen en sloffen. Overal in de hal zaten er kinderen op de vloer te eten, kaarten, tekenen en danspasjes te oefenen. Het was echt heel gezellig.
Zondag waren de 3 voorstellingen met publiek. We moesten er om 11.00 uur zijn want de eerste voorstelling was om 12.30 uur met de allerkleinste kindjes van de dansschool van 4 en 5 jaar. In deze voorstelling hoefde Maaike alleen maar de opening- en sluiting en haar hiphop dans te doen.
Omdat ze in deze voorstelling nog iemand nodig hadden die tijdens de show mee zou willen helpen om de boot in het donker van het podium af te halen, riep ik dat ik dat wel wilde doen. En ja hoor, terwijl ik samen met iemand die rubberboot stilletjes in het donker weghaal, gaan de lampen volop aan. Dat is nou niet iets wat ik wilde, dus we liepen maar vlug door in de hoop dat niemand ons herkende. Maar vandaag bleek dat ik toch herkend was. Ach ja, tijdens de 16.30 en 19.30 uur shows hoefde ik niet meer mee te helpen met de boot. Maaike heeft toen alle 5 de dansen uitgevoerd. Geweldig vond ze het. Heel leuk om te zien dat ze begint te stralen als ze mensen herkend in het publiek. Deze dag waren we ook weer laat thuis, maar genoten heeft ze er zeker van.
Ik weet niet waar ze die liefde voor de spotlights vandaan heeft, in ieder geval niet van mij.

Labels: , ,

3 Comments:

At woensdag, november 14, 2007 12:44:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Is toch fijn als ze genoten heeft, dat is het aller belangrijkste.En dan mag je als ouders wel trots zijn op je dochter.Groetjes vanuit NL.

 
At woensdag, november 14, 2007 11:01:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Hoi,

Mag ik mij even voorstellen?
Ik heet Ton en woon in Zuid-Holland (Nederland)
Het lijkt mij heerlijk vertoeven daar..
Ik vind het prachtig dat ik ondanks mijn reishandicap toch de hele wereld in mijn kamer krijg, mitsssss.
Jullie het niet vervelend vinden dat ik zomaar binnenval...

Gods zegen allen en groetjes Ton..

 
At maandag, november 26, 2007 2:25:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Leuk hoor dat ze zo danst. En jij zat natuurlijk in de zaal te glimmen van trots!

 

Een reactie posten

<< Home