vrijdag, juli 25, 2008

Papa

Afgelopen dinsdag kregen we het afschuwelijke bericht dat mijn vader een zware hersenbloeding had gehad. In de vroege ochtend van 23 juli om 6.15 uur is hij rustig overleden.
Je bent je er op dat moment heel erg van bewust dat je ontzettend ver weg woont.
Maar doordat Ger de telefoonhoorn bij zijn oor kon houden heb ik toch nog een paar laatste woorden tegen hem kunnen zeggen. Tijdens ons gesprek ontspande hij, en heeft hij rustig zijn laatste adem uitgeblazen.
Hoewel het geen direct contact was, weet ik heel zeker dat hij mij gehoord heeft, en dat ik er toch bij was, en dat stelt me heel erg gerust.

Ik ben ontzettend blij dat hij vorige maand nog bij ons in Amerika is geweest, en dat zijn grote wens, dat Ger het ook allemaal met haar eigen ogen zou kunnen zien, uitgekomen is. De foto's en herinneringen van die tijd zijn ineens nog dierbaarder geworden en we zullen ze voor altijd koesteren.
Momenteel zijn wij in Nederland om de crematie voor te bereiden die maandag gehouden zal worden.
Hij was een van mijn grootste fans, en ontzettend trots op ons gezin. Pap ik ben heel trots op je en dankbaar dat jij mijn vader was. Rust zacht.

Labels: , ,

7 Comments:

At vrijdag, juli 25, 2008 11:37:00 p.m., Blogger Mari said...

Och meid, mijn condoleances.

Mijn moeder is 8 weken geleden overleden en wat een schok.

Las net je verhaal over je vader en zijn bezoek. Mooi dat hij toch nog hier geweest is.

Sterkte, Mar.

 
At woensdag, juli 30, 2008 6:20:00 a.m., Blogger marijke said...

Veel sterkte in deze moeilijke periode.

 
At vrijdag, augustus 01, 2008 7:25:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Bijdeze gecondoleerd ookal ken ik jullie niet echt maar vind dat heel erg sterkte de komende tijd.

 
At maandag, augustus 04, 2008 3:29:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Jee Saskia, lees dit logje nu pas. Wat laat, maar toch heel veel sterkte gewenst. Fijn dat hij kort geleden nog bij jullie is geweest en dat je die herinneringen kunt koesteren.

 
At vrijdag, augustus 08, 2008 10:48:00 a.m., Blogger ziekteverloop Marjan said...

Lieve Sas, ook ik lees dit nu pas (eindelijk internet), en dan dit bericht. Heel veel sterkte met alles, wat heerlijk dat jullie je ouders kort geleden nog op bezoek hadden. Liefs voor jullie alle vier,

Andrea, Martijn en kinderen

 
At dinsdag, augustus 12, 2008 11:29:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Vreselijk nieuws, mijn oprechte deelneming. Veel sterkte gewenst.

 
At donderdag, augustus 14, 2008 12:22:00 a.m., Blogger Unknown said...

lieve saskia,
zat gisteren met rita in de tuin voordat de regen met bakken uit de hemel kwam en die vertelde me dat je in holland bent. wat vreselijk onverwacht en verdrietig. mijn eerste reactie is ook, gelukkig hebben jullie goede herinneringen en nog vrij recent bij elkaar gezeten, heel veel sterkte,
liefs Caroline

 

Een reactie posten

<< Home