woensdag, juli 09, 2008

Daphne & Yvette

Ja ik weet het, ik loop een beetje achter met mijn postings maar het is hier dan ook niet echt rustig.
Nadat Jacqueline maandagmiddag weer weg was gegaan, haalden we 's-avonds de familie Dirks op van San Jose airport. Zij hadden net een reis achter de rug naar Alaska en zouden hun laatste dagen, voordat ze voorgoed naar Nederland zouden vertrekken, bij ons doorbrengen. Hun huis was tenslotte al leeggehaald en opgeleverd.
We hadden echt een vol huis, in totaal 10 personen, maar het ging allemaal prima, iedereen had een slaapplek, de kinderen sliepen , met zijn 4-en op een kamer, en de rest was verdeeld over de andere kamers.
Op woensdag bracht ik ze naar SFO voor hun definitieve reis naar Nederland. Jammer maar zo is het "expat" leventje in het buitenland. Je ontmoet veel mensen, maar je moet ook vaak van mensen afscheid nemen.

De volgende dagen zijn we voornamelijk huishoudelijk bezig geweest, zoals de matrassen terug op de normale plaatsen leggen, lakens wassen, boodschappen inventariseren, etc. Kortom het huis terug brengen in een staat voor 7 personen, want er was meer bezoek onderweg.

Op zaterdag gingen we met Diede naar de Santa Cruz Boardwalk, en zondagmiddag heb ik Daphne van SFO opgehaald. Zij is hier voor de 2e keer en haar hoef ik niet alles meer opnieuw te vertellen. Doordat Diede nu hier is heb ik een fulltime oppas in huis, en daar heb ik gebruik van gemaakt, want op woensdag zijn Daphne en ik gaan golfen, en Edwin en ik zijn naar de film geweest.

Donderdag kwam Yvette op San Jose airport aan. Omdat ze net een rondreis door Canada van 3 weken achter de rug had, en ze hier voor de 4e keer is, hoef ik haar niets meer te vertellen, maar wil ze voornamelijk winkelen, zwemmen en wandelen. Nou dat kan; in Diede heeft ze een winkelmaatje gevonden, in Daphne een wandelmaatje, en met de kinderen lukt het ook aardig in het zwembad. Iedereen blij en tevreden.

Op vrijdag 4 juli is het hier feest want dan is het Independence Day, maar het was tegelijkertijd ook Diede's 17e verjaardag. En die hebben we natuurlijk ook gevierd met een taart in de ochtend en een middagje aan het feestelijke zwembad van onze Swim&Racquet Club.
's-Avonds kwamen Dennis en Josien, na een rondtocht door Californië, hun laatste avond doorbrengen met ons.
We hadden kaartjes gekocht voor de San Jose Giants, zodat we allemaal vuurwerk konden zien. Dat was het enige wat Diede graag wilde; vuurwerk op haar verjaardag. Nou die heeft ze gekregen. Voor haar was het een leuke afsluiting van haar verjaardag, voor Dennis en Josien een goede afsluiting van hun rondreis, en wij vonden het een leuk uitje voor the Fourth of July.

Labels: , , ,

2 Comments:

At dinsdag, juli 15, 2008 10:05:00 a.m., Blogger Mari said...

Wat een drukte bij jou thuis meid!

Long time no see, hoe is het met de kids?
Hier pruttelt het ook allemaal rustig door, Eva is 10th Grade en Patrick 6th.

Time flies!

Groetjes en verlaat HAPPY BIRTHDAY voor Edwin.Dit keer was het niet op een kamping met zelf gemaakte cake, goed gevierd zag ik!

Groetjes,

Mar

 
At vrijdag, juli 18, 2008 10:01:00 p.m., Blogger ziekteverloop Marjan said...

't Is net een Bed & Breakfast bij jullie, en blijkbaar een goeie! Jammer dat we San José nooit gehaald hebben, maar wie weet... volgend jaar zomer zijn we zeker weer in CA!

 

Een reactie posten

<< Home