zaterdag, maart 21, 2009

Mijn idool

Saskia heeft de afgelopen weken een musical cursus doorlopen, en vanavond was de uitvoering. Terwijl Saskia na afloop met de meiden nog wat aan het drinken is, vond ik het leuk om alvast deze blog over haar te schrijven.

De cursus was eigenlijk een vervolg van de toneel en dans cursus die ze eerder heeft gedaan met Nederlandse vriendinnen. Met Meike en Elies heeft ze recent een musical cursus gevonden die wordt gegeven door Pat, de piano lerares van Marieke, de dochter van Meike. Elke week hadden ze anderhalf uur les in een muziek centrum, met een groepje van vijf. In eerste instantie waren de lessen een combinatie van toneel en muziek, maar de laatste weken zijn het voornamelijk zanglessen geworden.

Vanavond waren famile en vriendinnen uitgenodigd om in het achterzaaltje van de plaatselijke Round Table pizzeria te komen luisteren naar de voortgang. Er was een programma in elkaar gezet, met 2 solo's van ieder, en tussendoor gezamenlijke liederen. Van tevoren heeft Marieke haar piano kunsten vertoond, en tussendoor heeft Pat ook nog wat gezongen.

Wat waren wij trots op allemaal, geweldig om zo te kunnen zingen en de moed te hebben voor een groep op te treden!
Natuurlijk was het ook humoristisch, de geluidsinstallatie piepte, de band werd verkeerd aangezet, de begeleiding op piano was klungelig, en dit allemaal achterin een pizza toko in een zaaltje van 20 vierkante meter met tapijt. Maar dat mocht natuurlijk de pret niet drukken, we hebben genoten van de avond. Bas en Maaike hebben trots naar hun moeder gekeken, ze deelden rozen uit na Sas d'r uitvoering van The Rose, ik heb vol trots geluisterd naar mijn vrouw, en de pizza tijdens de intermissie was ook nog lekker.

En voor de nieuwsgierigen, hierbij een stukje van mijn idool (There are worse things I can do, uit Grease):


En natuurlijk gaat ze volgend jaar meedoen met de voorrondes van de echte Idols...

Labels: , , ,

4 Comments:

At zondag, maart 22, 2009 2:28:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Woooow Saskia petje af hoor.Nu weet ik ook van wie de kinderen dat talent hebben,van mama dus.
Ik ben al bezig een fanclub op te zetten hier in Nederland EEN heb je er in ieder geval.MIJ.
gr Ger

 
At vrijdag, maart 27, 2009 3:00:00 p.m., Blogger Unknown said...

sodemieters zeg, dit is na jaren amerika van je geworden, een superstar.... en nu sta je zelfs op youtube, dat gaat de hele wereld over en heeft holland/groningen al bereikt! dit is een mooie aanvulling na toltoneel, wat een plezier! groetjes, Caroline

 
At zondag, maart 29, 2009 8:53:00 a.m., Anonymous Sally said...

Nou hier zit nog een fan hoor.
Super gedaan.

 
At maandag, maart 30, 2009 2:51:00 p.m., Blogger ziekteverloop Marjan said...

Haha, fijn, zo'n vent die stiekem op je blog schrijft als je met je vriendinnen aan de borrel bent! Wat heerlijk, meedoen aan zo'n musical, misschien moet ik toch ook maar eens... ;)

fan nr 4, Andrea

 

Een reactie posten

<< Home