zondag, mei 24, 2009

Tennis weekend in Carmel

En na die monsterpartij reden we met zijn 3-en om half 11 nog naar Carmel om in het donker aan te komen. We zagen helemaal niets van de omgeving van het resort waar we zaten, maar dat zou wel komen. Iedereen was nog op om ons welkom te heten. Ze hadden allemaal hun pyjama’s aan. Help, die heb ik niet, ja wel een overgroot T-shirt, maar niet zo'n Amerikaanse flanellen broek.
Maar goed, ik ging toch eerst maar eens onder de douche, en trok een badjas over mijn nachtpon aan, en voegde me bij de rest van de groep in de andere kamer. Tot groot vermaak van iedereen zaten we allemaal aan het water. Iedereen had wijn, champagne, wodka en versnaperingen meegenomen, maar iedereen zat dus gewoon aan het water. We hadden 2 suites waar 4 personen sliepen. Gelukkig mocht ik op een bed slapen, want op een slaapbank paste ik niet.
De volgende dag werden we wakker met een strak blauwe lucht. Onze kamer keek uit op een stuk ongerepte berg. Nadat we allemaal wakker waren besloten we dat we eerst maar eens moesten gaan ontbijten, want om 10 uur hadden we de tennisbaan gereserveerd en om 11 uur kregen we een clinic.
Het was ontzettend warm op de tennisbaan, maar wel erg gezellig, en we hebben allemaal goede tips gekregen van de coaches.
Na de lunch heeft Mary blueberry mojito's gemaakt, die erg lekker waren, en je snapt wel dat we met 8 vrouwen gesprekstof genoeg hadden.
Hierna omkleden en optutten zodat we Carmel by the Sea in konden. We wandelden door de winkelstraat om te eindigen bij een restaurantje waar we buiten op het terras hebben gegeten. Hierna weer terug naar het hotel, en weer ging iedereen in zijn pyjama’s aan het water. Vervolgens op onze eigen kamer nog tot half 2 liggen kletsen.
De volgende ochtend om 8 uur stond onze masseuse aan de deur en begonnen onze behandelingen. Terwijl wij de slaap uit onze ogen wreven, begon zij haar tafel op te stellen. Ik keek naar buiten en vroeg of ze ook op het balkon kon masseren, en dat kon! Heerlijk lag ik daar op het balkon, in de schaduw van de eikenboom, de vogeltjes floten en terwijl er een of ander ontspannend muziekje op de achtergrond klonk, werd er een uur aan mijn toch wel vermoeide spieren gewerkt.
Na een uur kwamen de 2 andere dames weer binnen en werden zij gemasseerd of kregen een gezichtsbehandeling. In de andere kamer werd ook gemasseerd en iedereen die klaar was, kwam uiteindelijk met die grote witte badjassen onze kamer op om vervolgens zeer lui op het bed te ploffen. Uiteindelijk hebben we ons toch maar aangekleed en zijn we gaan lunchen en hebben uitgecheckt.
Vervolgens kwamen er nog een paar kalkoenen langs ons huisje lopen. Ik weet wel dat het niet moeder natuurs mooiste creatie is, maar met zo'n volle verentooi valt het wel mee.
Na nog een glas champagne bij het zwembad, zijn we om 4 uur weer richting huis gereden.
Wat een weekend, heerlijk om eventjes weg te zijn.
De kinderen hadden het geweldig gehad met papa. Ze hadden bij Carls Jr. gegeten en waren daarna naar de film Monsters vs. Aliens geweest. Al met al een geslaagd weekend voor ons allemaal!

Labels: , , , , , ,