dinsdag, augustus 16, 2005

Beesten

Wij wonen tussen een golfbaan en aan de andere kant zitten we tegen het Almaden Quicksilver County Park aan. Dat is een groot park van ongeveer 4.000 acres, dat is ongeveer 1.500 hectare. In ieder geval groot. En iedere avond zo omstreeks 18.00 - 19.00 uur verschijnen er hoog in de lucht een paar grote vogels. Nu hebben wij geprobeerd om ze met de verrekijker te identificeren, en hebben we wat navraag gedaan en nu denken wij dat het Golden Eagles zijn. We hebben dus gewoon adelaars in onze achtertuin vliegen!
Verder lopen er hier in de achtertuin draden van de telefoon en elektriciteit over hoge palen. Dat is blijkbaar heel normaal. Daaroverheen lopen zeer geregeld eekhoorns en pas zag Bas dat er niet een normale maat eekhoorn overheen liep, maar hij dacht dat het een grote muis was. Ik dacht even dat het een rat was, maar nou blijkt het een chipmunk (aardeekhoorn) te zijn geweest. Ratten wandelen ook niet zo hoog. En chipmunks doen dat wel.

Toen we met de overbuurvrouw aan het praten waren, vertelde zij dat ze 's-avonds rond 22.00 uur thuiskwam en in haar zijtuin een familie van 4 herten aantrof. Dat gebeurt blijkbaar wel vaker, want onze buurman had het er ook al over. Het is nu wachten tot we ze zelf mogen aanschouwen.

Oh, ja voor diegene die erin geïnteresseerd is, de poolman. Die heb ik ondertussen natuurlijk verschillende malen ontmoet, maar ben het helemaal vergeten te melden. Het is een Vrouw. Wij hebben dus een poollady. Dat was natuurlijk niet helemaal wat ik bedacht had. Ze ziet er ook uit zoals een poollady eruit zou moeten zien; korte spijkerbroek, hemdje, een blonde paardenstaart en ze heet Rosie.

Dan de tuinman. Die heet volgens mij Manuel of iets anders Mexicaans.
Toen ik hem vroeg of hij een bepaalde plant in de tuin zou willen planten, vertelde hij mij dat hij volgende week wel een schep mee zou nemen? Huh, volgens mij is een spade toch essentieel gereedschap voor een tuinman. Hier begint hij eerst met alles weg te blazen, dan gaat hij met een graskanten ding aan de gang, dan gaat hij maaien en daarna gaat hij alles weer wegblazen. Dat is alles wat hij doet. Toen ik hem vroeg wat dat voor plant was die ik vanuit de pot in de grond wilde hebben antwoorde hij: "It is a climber". Ja, dat wist ik ook wel, de plant heeft 3 meter lange takken en ik had hem al tegen het hek aangezet. Hij wist ook nog te vertellen dat hij witte bloemen gaf. Ook een goede veronderstelling als de bloem eraan zit. Nee, daar verwacht ik maar niet teveel van.

Vandaag zijn de kinderen en ik naar de San Francisco Zoo geweest samen met de dochter van onze huisbaas. Zij woont in San Francisco en wilde daar graag een keer heen met ons.
Het is heel gek maar we hebben daar de hele tijd geen zon gezien. In de zomer moet je blijkbaar niet in San Francisco zijn want dan hangt daar de mist uit zee en die gaat heel moeilijk weg. We hebben dus de hele dag in 16 graden rondgelopen. Toen we weer thuis kwamen om 18.00 uur was het 26 graden. Dat scheelt dus echt een jas. Maar we hebben ons prima vermaakt en het is een mooie dierentuin.

Labels: , , ,