woensdag, augustus 10, 2005

Stofzuiger

Ik heb jullie nog niet meer verteld dat het met mijn vader goed gaat. Hij is afgelopen donderdag al uit het ziekenhuis ontslagen. Verbazingwekkend hoe snel zoiets kan gaan.
Verder hebben we ook niet veel meer gedaan dan dozen uitpakken. Ondertussen vragen we ons ook bij sommige dozen af waarom we ze meegenomen hebben. We hebben hier ook niet zoveel (opberg)ruimte als in Eindhoven. Een veelgehoorde zin tijdens het uitpakken is dan ook: "Ja maar jij wilde die toch meenemen?"
Afgelopen weekend heeft Edwin met zijn laptop en een webcam erop, dit huis aan onze ouders laten zien. Het is heel grappig om dat zo te doen. Je kan er alleen niet mee naar buiten lopen. Dan krijgt de camera toch te veel licht binnen. Het is hier namelijk nog steeds warm en zonnig dit in tegenstelling tot Nederland, heb ik begrepen. (Rita, ik heb met je te doen.)
Ondertussen hebben we een TV een DVD en een Stofzuiger gekocht. Ja stofzuigers zitten hier in hetzelfde prijssegment, daarom schrijf ik die ook met een hoofdletter. Die zijn hier duur joh! En zuigen, ho maar. Wij hadden een Hoover bij de Best Buy gekocht. Gewoon een grote witgoedwinkel. Maar ik vond het niks, dus na 3 weken heb ik die teruggebracht. Dat kan dus ook hier. Gebruiken en weer terugbrengen.
Terwijl ik een verkoper aanhield en vertelde dat ik uit Europa kom en een stofzuiger wilde en er geen $600,= tot $1000,= voor wilde betalen, zei hij (schichtig om zich heen kijkend) "U moet hier geen stofzuiger kopen. Al deze stofzuigers zijn niets waard".
En inderdaad hij liet er een paar zien, bij sommige verga je van de herrie en bij enkele kwam er zelfs zo'n grote stofwolk achter uit het apparaat toen hij hem aanzette, dat Maaike en Bas er van gingen hoesten.
Amerikaanse stofzuigers zijn de zgn. Uprights. Wel bekend uit de videoclip van "I want to break free" van Queen. Ik bedankte hem voor zijn eerlijkheid en ben op zoek gegaan naar een Canister, dat is dus ons sleemodel.
Nou trek je portemonnaie maar open hoor, maar we hebben een showroommodel, inclusief 2 hele dozen extra zakken, die zuigt en maakt geen herrie en er zit een snoer aan dat langer is dan 1 meter. Dus ik ben blij en heb vandaag gepoetst. Dat is niet leuk bij 30 graden maar ja ik heb hier geen Ine....

Labels: , ,

1 Comments:

At woensdag, augustus 17, 2005 4:47:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Hoi Saskia
Je mag die stofzuiger nu wel wegzetten en wat leuks gaan doen.Dan krijgen wij ook weer wat te lezen.

 

Een reactie posten

<< Home