maandag, januari 09, 2006

Student of the Week

Ik mag ook best een keertje opscheppen toch?
Maaike is deze week op school in haar klas Student of the Week. Nou heb ikzelf een hekel aan dat soort dingen zoals student of the week, employee of the week. Ik denk dat dat komt omdat mijn ouders altijd riepen dat ze een zwaar behaalde 6 meer konden waarderen dan een makkelijk behaalde 8. Maar dit heeft niets met cijfers te maken. Dit gaat voornamelijk omdat ze zich goed gedraagt.
De leerlingen worden uit de klas geroepen via de intercom en dan krijgen ze een kletspraatje met de directrice. Ze krijgen een officiële oorkonde en een zakje met allerlei kleine dingen erin, zoals een fotoframe, potlood, stuiterbal enz. Daarna gaan ze ook nog op de foto met haar en dat wordt dan weer opgehangen op het prikbord bij het kantoor. Dus die kan iedereen dan zien.
Maaike liet het me vol trots tussen de middag zien en toen kwamen er verschillende (voor mij vreemde) kinderen aan, die meteen zagen dat ze Student of the Week was.
Glunderen dat ze deed! Dit vind ik dan wel leuk, maar ja ik ben ook de mama en probeer de kinderen wat normen en waarden bij te brengen. Of heeft J.P. het daar niet meer over?