zondag, april 02, 2006

Stoute mama


Wat ik jullie nog wilde vertellen is dat ik een beetje ongehoorzaam ben geweest. Enkele weken geleden was ik, zoals gewoonlijk, aan het helpen in de klas.
Opeens werd er door de intercom omgeroepen dat er een blauwe minivan met een Nederlandse vlag voor de oprit van een huis stond aan de overkant van de school.
Ik hoorde dat niet omdat ik op het speelterrein was. Maaike daarentegen hoorde dat wel en dacht al "Dat kan onze auto wel eens zijn". In ieder geval reageerde ik niet en toen kwam er iemand van de administratie naar ons toe om te vragen of dat mijn auto was en zo ja, of ik die wilde verzetten. Tja natuurlijk, want ik heb mijn rijbewijs en weet dat je niet voor, of op, iemands oprit mag parkeren. Maar alleen mijn bumper kwam op zijn oprit!
Ze wisten dat het overdreven was, maar ze hadden al vaker problemen met deze eigenaar gehad. Goed, ik heb mijn auto verzet en werd naderhand nog een keer door mijn dochter en haar klasgenootjes ondervraagd, maar dat was alles.

In diezelfde week stond de directrice (tot grote hilariteit van Edwin) thuis ook nog op het antwoordapparaat.
Ze had me zien oversteken in het midden van de straat. Het probleem is dus, dat áls er oversteekplekken zijn - en die zijn er op de hoeken van de straat tegenover de school - dan moet je dáár oversteken. Ik deed dat dus niet, omdat ik dan moet omlopen, en zo gaf ik dus het foute voorbeeld voor alle kinderen. Of ik dat dus niet meer wilde doen. Gatver, het regent hier al een paar weken, maar ik loop tegenwoordig braaf om. Want ik wil natuurlijk niet als een stoute ongehoorzame mama bekend staan.

4 Comments:

At maandag, april 03, 2006 5:54:00 p.m., Blogger Petra said...

Foei!!! Zou je ze niet soms? Tot mijn schande moet ik bekennen, dat mijn vader (zo Nederlands als het maar kan) net zo is, als die persoon, die jou je van liet verzetten. Mijn ouders wonen naast een school en oh, de irritaties! Niks flexibel, een centimeter over hun "driveway" en hup, de school wordt gebeld.

 
At maandag, april 03, 2006 9:43:00 p.m., Blogger Saskia said...

Het erge is dat ik ook naast een school heb gewoond en erg blij was dat in ieder geval niemand op mijn oprit parkeerde. Maar ik had dan ook maar een enkele oprit en geen dubbele zoals hier.

 
At donderdag, april 06, 2006 4:45:00 a.m., Blogger kastelke said...

LOL! Dan voel je je toch wel écht "betrapt", als de directrice je thuis opbelt! Hahaha!

 
At donderdag, april 06, 2006 1:44:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Goh, hoe kon je? Die 10 cm bumper over de oprit... en dan ook nog het zebrapad negeren... (grapje, hoor!) Zijn deze mensen dan zelf heiliger dan de paus?

Het zou niet eens in me opkomen om daar een opmerking over te maken. Hoe kleinzielig toch mensen kunnen reageren. Die opmerking van de directrice kan ik nog enigszins begrijpen, maar dat laat je toch niet als een bericht achter op een antwoordapparaat??? Dat had ze je ook eens discreet kunnen vermelden de volgende keer dat je op school kwam...

 

Een reactie posten

<< Home