woensdag, februari 14, 2007

Bacterie angst

De Amerikanen hier hebben een zeer hoog bacterieangst gehalte.
Bas heeft in zijn klas les gehad over "germs", bacteriën, dus. Er kwam iemand van het ziekenhuis vertellen hoe je vanalles op kunt lopen.
Hij weet nu dat je niet met je hand voor de mond moet hoesten en niezen, maar in je elleboog. Want daarmee raak je niemand aan, en met je hand wel.
Moeten we nu onze gevleugelde uitspraak: "Hand voor je mond!" veranderen in "Elleboog voor je mond!"? Het klinkt wel een beetje vreemd, maar misschien roept de volgende generatie dat wel.
In de klas staat op ieder groepje tafels handsanitizer. Zodra ze pauze hebben moeten ze allemaal hun handen sanitizen.
Ook kreeg hij een foldertje mee naar huis. Daarop staat o.a. dat je je handen 20 seconden met zeep moet wassen, maar volgens zijn juf mag je ook 2 keer Happy Birthday zingen.

Nou kwam ik bij de plaatselijke supermarkt en daar vond ik dit bord. Hoe vies of schoon kan je eigenlijk worden?

Toen ik laatst bij de huisarts was waren ze allemaal aan het roepen dat er een of ander virus rond gaat. De assistente was aan het vertellen dat niemand haar pen mocht vastpakken en zeker niet aan haar toetsenbord mocht komen, want ook zij had natuurlijk last gehad van het rondwarende virus. Dus de mevrouw bij de balie vroeg meteen: "Als ik zo weer wegga zou ik wel mijn handen willen desinfecteren, hebben jullie sanitizer?" "Oh ja hoor mevrouw", was het antwoord en een soortgelijke fles kwam bovenop de balie te staan. Die cliënte had helemaal niets aangeraakt en heeft wel 6 keer haar handen staan "sanitizen". Ik kreeg een ontzettende behoefte om eens heel hard te rochelen, maar ja ik heb me toch ingehouden.

Het is vandaag nog wel Valentijnsdag. Zou Cupido zijn pijlen wel gedesinfecteerd hebben?
Ik stuur jullie gewoon een virtuele kus en knuffel, dat is tenminste lekker veilig en schoon.
Ik hoop alleen dat daardoor jouw computer geen virus opgelopen heeft van mijn computer. Iehiehiek, ik word gek, waar is de sanitizer?

Labels: ,

5 Comments:

At donderdag, februari 15, 2007 9:24:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Geweldig stukje! Hahaha
Ik word ook helemaal gek van die virusangsten van Amerikanen. Het zijn lieverds hoor, maar ze laten zich ZO gek maken! Ook die sanitize-doekjes bij alle supermarkten om de greep van het karretje schoon te vegen, belachelijk. Vind je het gek dat de kinderen hier allergiën en asthma ontwikkelen? Ze hebben geen enkele weerstand opgebouwd!!

 
At donderdag, februari 15, 2007 12:53:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Oef, dit is wel heel erg overdreven he...vind het wel grappig om te lezen, de Amerikanen onstmetten alles, en op het blog van Petra in de Ivoorkus, die klaagt over vuilnis dat al weken niet opgehaald is, en het een mega vieze bende is op straat, met alle gevolgen van dien...ben ik blij dat ik gewoon in Belgie zit ;)..Succes met de sanitizers ;)

 
At donderdag, februari 15, 2007 7:31:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ja,ik vind het ook te gek. Toch moet ik zeggen dat je erdoor beinvloed wordt. Ik was mijn handen wel dubbel zoveel als toen ik nog in Belgie woonde... Gewoon omdat men er constant je neus op duwt... Zelfs in de reclamespotjes : Clorox, the desinfecting bathroom cleaner... kills 99% of the germs (ze willen zich toch nog indekken tegen 1%, kwestie van rechtszaken te voorkomen... hi,hi)

Groetjes,

Hilde
www.hilde.verenigdestaten.info

 
At zondag, februari 18, 2007 2:28:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Goh ik dacht dat ze er in Australie wat van konden, maar ik geloof dat het bij jullie in Amerika nog een graadje erger is! Volgens mij zijn de mensen daar snel ziek, totaal geen weerstand toch?

 
At maandag, februari 26, 2007 4:05:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

tjonge overdrijven is ook een vak. Ik moest wel lachen om je stukje. Ik zou zeker gerocheld hebben haha.

 

Een reactie posten

<< Home