donderdag, juni 03, 2010

Opruimen en verkopen

Met een verhuizing in zicht en omdat het toch regende, bedachten we in maart dat het misschien wel handig was om al eens een keertje te gaan kijken wat er nog op de zolder ligt. Zeker omdat het bedrijf dat ons zal gaan verhuizen niet op de zolder mag komen, i.v.m. "doorzak gevaar" denk ik.
We moeten dus alles zelf naar beneden halen. Niet dat dat zoveel is, maar waar laten we het. Juist in de kamer. En weet je wat er dan gebeurd? Inderdaad, dan ga je al die oude boekjes weer lezen, en ze zijn soms zoooo leuk. Laten we die maar houden.....
.
Nee hoor, we sorteren om te beginnen de boeken in een Nederlandse en Engelse stapel, en daarna in "te kinderachtig" en "toch wel leuk om te houden".
Goh, wij hebben wel heel erg veel boeken, maar de eerste lading Nederlandse boeken komt in dozen voor de "Koniningedag" die we in april hadden. En de lading Engelse boeken wordt opzij gezet voor de garage sale eind mei.
Alle barbies, spelletje en speelgoed die ze niet meer willen houden mag verkocht worden.
Ondertussen pluk ik allerlei apparaten waar een elektriciteits snoer aan vast zit uit ons huis, en zet die op Craigslist. Dit is een soort Marktplaats maar dan voor Amerika.
Van alles zet ik erop, zoals meubelstukken waar we op uitgekeken zijn, tap- en balletschoenen, sapcentrifuge, koelbox, zonnedekens voor het zwembad en lampen, tot en met ventilatoren en wekkers.
In december was ik al begonnen om de kerstlampen en skikleding die de kinderen niet meer pasten op Craigslist te zetten.
Natuurlijk verkoop ik niet alles tegelijkertijd, we moeten ook nog gewoon kunnen leven. Maar Edwin zegt wel dat hij blij is als hij 's-avonds thuis komt en ziet dat zijn bed er nog is.
Verbazingwekkend waar de mensen allemaal vandaan komen om b.v. een goedkope kinderstoel te kopen. Volgens mij zijn ze soms net zoveel geld kwijt aan de benzine als waar ik het voor verkoop. Maar ik klaag niet, alles wat weg gaat is meegenomen. Weggeven kan altijd nog.

Labels: , , ,

1 Comments:

At zondag, juni 13, 2010 6:16:00 a.m., Blogger Sylvia said...

Succes met ruimen en pakken!
En vooral ook met afscheid nemen, dat valt ook nog niet mee.
Groeten
Sylvia

 

Een reactie posten

<< Home