zaterdag, augustus 21, 2010

Laatste keer

Voordat we het weten zijn we bezig met de laatste voorbereidingen voor de verhuizing. We verkopen de laatste elektrische apparaten, want hier gebruiken ze 110 volt en dat werkt niet op de 220 volt zoals we in Nederland hebben.
Verder hebben we nog meer laatste keren zoals;
laatste playdates,
laatste tennis clinic,
laatste sleepovers,
laatste keer naar de film,
laatste keer zwemmen,
laatste tenniswedstrijd waarbij Maaike en Bas nog even 1e en 2e werden, enzovoort.
Het gewoon door de wijk rijden voelt af en toe als laatste keer.

Iedereen houdt nog vast aan ons en wij aan hen. We gaan iedere dag nog even lunchen met deze en gene, en als dat niet meer kan (tja, hoeveel kan een mens eten?) dan nog een laatste koffie of glas wijn.
Gelukkig hebben we ook nog een auto te leen gekregen, zodat ik weg kan voor een boodschap als het moet. Normaal boodschappen doen doe ik al meer dan een maand niet echt meer. We eten alles op wat er nog in de kasten staat of in de diepvries te vinden is, en verzinnen er wat verse ingredienten bij.
Verder nemen we voornamelijk afscheid van iedereen en ik doe net of ik er over een maand weer ben.
Dat is de beste manier voor mij om ermee om te gaan, want ik heb het er toch wel heel moeilijk mee. We hebben hier de afgelopen 5 jaar behoorlijk wat mensen leren kennen, en het is heel vervelend om daar nu afscheid van te nemen. Het is ook veel definitiever dan het afscheid in Nederland toen we naar Amerika toe gingen. Daar kwamen we toch wel 1 keer per jaar terug, en hoewel ik zeer zeker van plan ben om hier naar terug te gaan, voelt het toch anders. Want als ik niet terugkom, dan betekent dat dat ik sommige mensen echt nooit meer zie. Heel bizar.

Op vrijdag brengen we alle geleende spullen terug; de bbq, de eettafel en stoelen, het tuinstel, de lampen, de ventilatoren, matrassen, enz. We laten het tapijt professioneel reinigen en kunnen er dan ook een paar uur niet meer overheen lopen. Vandaar dat we de laatste 2 dagen verhuizen naar een hotel in de buurt.

Op vrijdagavond is er nog een laatste feestje op de tennisbaan, en zaterdag moet Edwin werken tot middernacht in verband met de jaarafsluiting voor Cisco.
Die zaterdag verblijven de kinderen en ik bij Wendy om nog van elkaar en het mooie weer te genieten, we barbecueën s'-avonds voor de laatste keer en dan moeten we toch echt afscheid gaan nemen. Oh nee, dat deden we niet, we roepen gewoon "tot ziens".

Op zondag 1 augustus brengt de KLM ons weer heelhuids naar Nederland. Opa en Oma en de Van G-tjes stonden ons op te wachten.
Heel gek, we lieten verdrietige mensen achter en waren zelf ook emotioneel en we worden welkom geheten door heel blije mensen waar je vanzelf weer van gaat lachen.

Op Schiphol namen we nog een laatste Starbucks en daarna gingen we naar Friesland om heerlijk bruine boterhammen, suikerbrood en krentenbollen te eten, en om rustig bij te komenvan de vlucht.
Nou ja rustig..... We reden de volgende dag meteen naar Zeist om ons in te schrijven bij de gemeente, anders werd onze container met de verhuisgoederen niet vrijgegeven door de douane.
Gelukkig verliep dat allemaal voorspoedig en kregen we ook de sleutel van ons nieuwe huis.
En daarvan hoop ik ook dat het het laatste huurhuis is, want het lijkt me heerlijk om weer een eigen huis te hebben.
Dus wie weet er nog een leuk huis die aan al onze bescheiden eisen/wensen voldoet?

Labels: , , , ,