vrijdag, maart 02, 2007

Crazy hairday

Vandaag is het crazy hairday op school. Iedereen mag dus met raar haar naar school komen.
Maaike wilde haar haar omhoog en Bas wilde spikes. Ik had ook nog een spuitbus met grijze haarlak, dus die heb ik maar leeggespoten in zijn haar.
Vooral Maaike had veel bekijks en iedereen wilde van haar weten hoe ze dat zo had gekregen, maar ze hield haar mond, het was ons geheimpje.

Vandaag is ook de verjaardag van Dr. Seuss. Hij is een heel bekende kinderboekenschrijver, vergelijkbaar met Annie M.G. Schmidt. Zijn eerste boek; "The Cat in the Hat" is een merknaam voor hem geworden. Op al zijn boeken is die rood-wit gestreepte hoed als handelsmerk te zien.
Zijn verjaardag werd door middel van lezen gevierd op school. De 1st graders hadden in de schoolbibliotheek allemaal een boek uitgekozen en die mochten hun buddies (dit jaar heeft Bas 5th graders) vanochtend individueel aan hen voorlezen. Maaike moest ook een boek voorlezen aan haar 1st grade buddy.
Het was mooi weer, dus ze zochten allemaal een plekje buiten hun klaslokaal. Ik vind het een heel leuke manier om lezen te bevorderen.

Nu is het wel mooi weer, in tegenstelling tot 3 dagen geleden. Toen heeft het hier weer eens een keer boven de 1000 meter gesneeuwd. Deze foto's zijn vanaf onze tuin gemaakt en laten de Santa Cruz mountains met sneeuw in de verte zien. Dit komt niet zo vaak voor vertelde men mij vorig jaar. Nu zit ik hier voor het 2e jaar en ook nu is het gebeurd. Zou ik dan toch mijn naam eer aandoen?

Labels: , ,

4 Comments:

At vrijdag, maart 02, 2007 12:36:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Nou ik ben eigenlijk ook wel heel nieuwsgierig hoe je dat haar zo gekregen hebt....

En wat een leuk initiatief, lezen met/aan je buddy.

 
At zondag, maart 04, 2007 9:33:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Please, vertel het ons...! :)
Hier ook dr Seus-dag, en laten we nou nog zo'n Cat in the Hat hoed hebben liggen!

 
At maandag, maart 05, 2007 4:54:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Hier idem dito. De hele week staat trouwens in het teken van Dr Seuss!

Je maakt me toch ook benieuwd wat het haar betreft...

Groetjes,

 
At maandag, maart 12, 2007 2:05:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Toch wel erg nieuwsgierig hoe je dat gedaan hebt. Judith heeft deze week een crazy hairday, fundraising voor de Leukemia Stichting.Je verklapt het ook niet voor dit goeie doel?

 

Een reactie posten

<< Home