zaterdag, augustus 15, 2009

Nederland

Dit jaar gingen we allemaal apart naar Nederland.
Eerst de kinderen, en daar hebben Edwin en ik heerlijk gebruik van gemaakt. Nadat we de kinderen met het vliegtuig hadden zien wegvliegen, slik, togen wij richting Sausalito.
Dit artistieke dorpje ligt aan de andere kant van de Golden Gate Bridge en de sfeer is er heel gemoedelijk. Na ons uitzicht vanaf een terrasje op San Francisco reden we terug naar SF om heerlijk te gaan dineren bij Garry Danko.
De volgende dag rustig door San Francisco gereden en daarna weer richting huis.
Het weekend erna hadden we ook nog samen omdat ik pas maandag zou vliegen. Dus bedachten we dat het wel leuk was om naar Napa Valley te rijden.
Ook daar hadden we een hotelletje geboekt en heerlijk van zon, wijn, kaas, en het goede leven genoten.
En op maandag vertrok ik alleen naar Nederland. Bij aankomst moesten de kinderen eerst vertellen waar ze allemaal met opa en oma en hun neven en nicht waren geweest. En daar hoorden natuurlijk ook bewijsmaterialen bij. Zo waren ze naar de Ontdekhoek in Zwolle geweest, onderweg naar Langweer bij het oudste, nog werkende planetarium; Eise Eisinga in Franeker geweest, ze hebben bij een glasblazer gekeken, en bezochten het Aviodrome in Lelystad. En ze vonden dat ze helemaal niet verwend waren...

De volgende dag nam ik de kinderen mee naar "zuiden".
Daar hadden we iedere dag een andere slaapplek. De kinderen gingen naar hun vriendjes en brachten ze de volgende ochtend ook nog weg naar hun oude school. Ze vonden dat de vroegere klasgenootjes veranderd waren. Tja, dat ze dat zelf ook waren komt waarschijnlijk niet in hun op. Ze hebben een nacht bij Ger geslapen en ik heb ondertussen vriendinnen in een sneltempo bezocht.
Het was weer heel leuk en gezellig om iedereen te zien. Maar zodra je goed en wel zit moet je alweer naar de volgende afspraak. Hierdoor kreeg ik weer, net als de vorige jaren, het gevoel dat je jezelf en veel mensen tekort doet. Dat komt natuurlijk omdat je je hele sociale leven in een paar dagen probeert te proppen.
Het weekend waren we in Langweer en gelukkig werkte het weer ook mee. Jelle heeft Maaike geleerd om met een motorbootje te varen, met als gevolg dat ze dat tot nu toe veel leuker vindt dan een zeilboot varen. Ook Hidde en Bas genoten van elkaars gezelschap en hebben heerlijk kunnen nintendo-en, zwemmen en dobberen in het water.
Op maandag kwam Edwin ook naar Nederland, maar hij heeft die week nog veel moeten werken, en daardoor ook wat avonden in Amsterdam doorgebracht, maar vanaf zaterdag kon ook zijn vakantie weekje beginnen.
De kinderen zijn een dag en nacht met opa en oma met de boot weggeweest wat ze ook graag wilden en brachten een bezoek aan het Kameleon dorp. Ze zaten lekker onder de modder, maar vonden het prachtig.
Het weekend kwamen RJ&K en hebben we het huisje overgedragen aan hen, en kropen wij in hun huis in Zeist. We hebben genoten van hun fietsen met fietstassen. We konden daarmee prima op zijn Nederlands boodschappen doen.
Vanuit Zeist konden we makkelijk naar Wijk bij Duurstede waar de kinderen ook nog een logeerpartij hadden en daardoor konden Edwin en ik nog een dag samen op stap in Hilversum.
We bezochten een pannenkoekenhuis, keken naar een voorstelling in de slottuin, kochten in bij de HEMA, de AH en de Jumbo en deden lekker toeristisch door met de trein naar Madurodam te gaan.
En tja als je in Nederland woont, moet je (meestal) ook zelf je gras maaien. Dus Edwin wilde dat Bas ook meegeven in zijn opvoeding, en heeft hem dat maar even snel geleerd. Je weet nooit waar dat goed voor is.

En toen ging ons vliegtuig weer op zaterdag naar Amerika. Deze keer vlogen we met z'n allen terug.
Ondanks de snelle bezoeken, hebben we er wel van genoten.
Dank jullie allemaal voor de gezelligheid, de koffie en de koekjes, de wijn en de chipjes en het water en de limonade en alle ontbijtjes met heerlijk bruin brood met filet american, hagelslag en de kaas, het was heel lekker.
Tot volgend jaar!

Labels: , , , , , ,

1 Comments:

At donderdag, augustus 20, 2009 1:09:00 p.m., Anonymous sisely said...

Zo te zien hebben de kids het naar hun zin gehad in NL(alleen).Maar is ook wel weer fijn om weer compleet te zijn als familie.