zaterdag, oktober 08, 2005

Lessen

Deze week zijn Maaike en Bas op maandagmiddag naar toneelles geweest en ik op donderdagavond. Dit wordt gegeven door Annette Tol. Zij is een Nederlandse die hier sinds 2001 woont. Ze heeft de Tol Toneelclub opgezet en geeft sinds dit jaar ook toneelles aan Nederlandstalige kinderen. Het waren er ongeveer 10. Maaike en Bas waren zeer enthousiast toen we ze weer ophaalde. Ikzelf heb donderdagavond les gehad. We hebben erg veel gelachen. Ik heb besloten om dit ook te gaan doen. Dus ineens zitten mams en de kinderen op toneelles, wie had dat gedacht?

Dinsdagavond had ik mijn eerste Stott Pilates les, bij de AVAC. Dat is wel nodig want ik begon weer last van mijn rug te krijgen. Kom ik daar dinsdagavond aan blijk ik de enige in de klas te zijn! Er waren voor die groep gewoon niet meer aanmeldingen. Ik vond dat natuurlijk ideaal, ik krijg gewoon prive les, maar betaal voor een groeples.

Maaike en Bas hebben deze week computerles op school. Het zijn allemaal Mac computers van Apple. 25 Computers in een ruimte. Dit wordt, net als de muziekles, betaald door de giften aan de "Music and Technology foundation".
Tijdens de muzieklessen krijgen ze les op een keyboard. Alle kinderen zitten achter een keyboard. Ze vinden dit prachtig. 's-Avonds mogen wij op onze piano horen wat ze al geleerd hebben. Erg leuk.

Donderdag hadden ze op school een uitvoering van Beauty and the Beast die werd gegeven door Highschool leerlingen uit de buurt. Ze stonden 's-middags allemaal gebaren na te doen die ze tijdens de uitvoering hadden gezien.
Bas heeft donderdag de Mounted Police (politie te paard) op bezoek gehad. De paarden van de politie waren heel zacht. Hij kon heel gewichtig vertellen dat de politie pepperspray had en ook een pistool, maar die hield de politie in het zakje (de holster).

Maaike heeft haar eerste play-date gehad. Het ad-hoc afspreken wat in Nederland op school gebeurt, doen ze niet zo vlug. Dus hadden we een datum geprikt. Het is ook moeilijker omdat hier van een 2nd grader verwacht wordt dat ze dagelijks huiswerk maken. Dus dat moet je dan vooruit maken als je een play date hebt die week. Tja planning is alles.

Bas heeft vrijdag zijn eerste verjaardagsfeestje gehad. Dit werd in het park gehouden.
Je spreekt om 16.00 uur af in het park en daar pak je dan een picknicktafel, hangt er een tros balonnen aan, zet er een taart en fruit en snoep op, je doet wat georganiseerde spelletjes en de kinderen spelen gewoon in de speeltuin en je hebt een feestje. Best handig dit stabiele weer hoor, je kunt eens wat buiten plannen.

Labels: , , ,