donderdag, maart 15, 2007

Opera

Gedurende het jaar vindt er verschillende keren op school een assembly (=bijeenkomst) plaats. De school wordt dan onderverdeeld in 2 groepen zodat de kinderen allemaal ruimschoots in de cafetaria passen.
Deze keer was het de beurt aan de Opera of San Jose. Tijdens een 45 minuten durende presentatie/demonstratie legden ze aan de kinderen verschillende dingen van opera uit. Welke 5 talen (Eng, Du, Fr, It, Rus) ze gebruiken om in te zingen. Hoe de verschillende zangstemmen heten, hoe het zangstuk heet in opera als 1 persoon zingt, 2 personen, etc. Wat je zegt als je het mooi vindt als een vrouw gezongen heeft, wat als het een man was of beide.
Ze zongen stukken uit Carmen, The Magic Flute (=Die Zauberflöte), Rigoletto en Madame Butterfly. Ze legden vooraf uit waar het stuk over ging, zodat ze wisten waarom ze boos of angstig keken.
Ze brachten het erg leuk, ze betrokken de kinderen en leraren in hun zangspel waardoor het heel luchtig werd.
Tot grote hilariteit van de kinderen knielde er ook een zanger bij mij neer en zong heel hard in het Russisch. Daarbij keek me heel plechtig (met pretoogjes) aan. Ik heb geen idee waar hij het over had. Ik heb maar geïnteresseerd teruggekeken, leek me op dat moment het beste.

Labels: , ,

3 Comments:

At zondag, maart 18, 2007 7:33:00 a.m., Blogger Unknown said...

dat lijkt me wel wat, op de knieen toegezongen worden! en verder, wat een cultureel onderwijs krijgen ze, daar had ik ook nog wel wat kunnen leren.... liefs, Caroline

 
At maandag, maart 19, 2007 10:50:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Nou idd wat een hoop op cultureel gebied bij jullie op school. Leuk voor d ekinderen enleerzaam. En klonk het nog, dat Russisch?

 
At vrijdag, maart 23, 2007 12:21:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Misschien vroeg hij je wel ten huwelijk in het Russisch? Of zong hij een liefdeslied LOL?

Wat goed dat ze iedereen er zo bij betrokken en het heel luchtig maakten...

Groetjes,

Hilde
www.hilde.verenigdestaten.info

 

Een reactie posten

<< Home